واقع الممارسات التدريسية لمعلمي ومعلمات مدرسة (بث وتسجيل الدروس) في ظل جائحة كورونا- كوفيد 19

المؤلفون

1 أستاذ المناهج وطرق التدريس المشارک کلية التربية - قسم المناهج وطرق التدريس جامعة الامام محمد بن سعود الإسلامية

2 ماجستير مناهج وطرق تدريس جامعة الامام محمد بن سعود

3 ماجستير مناهج وطرق التدريس جامعة الامام محمد بن سعود

المستخلص

ملخص :
هدفت الدراسة لبحث واقع الممارسات التدريسية لمعلمي ومعلمات مدرسة (بث وتسجيل الدروس) في ظل جائحة كورونا- كوفيد 19، وذلك لدى عينة مكومنة من (61) من جميع المعلمين والمعلمات والمشرفين والمشرفات في (مدرسة بث وتسجيل الدروس ) ، وتم استخدام استبانة جمع البيانات ، وتوصلت النتائج إلى عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات تقديرات أفراد الدراسة نحو واقع تطبيق المعلمين والمعلمات للمهارات التدريسية في مدرسة بث وتسجيل الدروس باختلاف متغير المهنة ، وأن هناك توافق في آراء عينة الدراسة نحو درجة ممارسة مهارة التقويم في مدرسة بث وتسجيل الدروس، كما تبين أن أكثر ممارسات مهارة التقويم في مدرسة بث وتسجيل الدروس .
 
 
Abstract:
The study aimed to examine the reality of the teaching practices of school teachers (broadcasting and recording lessons) in light of the Corona-Covid 19 pandemic, with a sample consisting of (61) of all teachers, male and female supervisors, and supervisors in (school broadcasting and recording lessons), and a data collection questionnaire was used, The results concluded that there were no statistically significant differences between the average estimates of the study members towards the reality of the teachers’ application of teaching skills in the broadcasting and recording school of lessons according to the variable of profession, and that there was a consensus in the views of the study sample towards the degree of practicing the assessment skill in the broadcasting and recording lessons school, as it turned out. The most practice of evaluation skill in the school of broadcasting and recording lessons.
key words :
Teaching practices - school teachers - broadcasting and recording lessons - Corona Covid 19 pandemic
 

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية